Masya Allah.... {Video} Mahasisiwi2 IPTA Lakukan Tarian "Gangnam Style" Di Malam Apresiasi Seni Minggu Suai Kenal.. Jom Terjah!!!



Mahasiswa di sebuah universiti di utara telah melakukan tarian "Gangnam Style" yang jelas sekali menjolok mata pada Malam Apresiasi Seni Minggu Suai Kenal.

Sangat mendukacitakan kerana mahasiswa/i yang baru nak mengenali alam kampus sudah dihidangkan hiburan yang melalaikan seperti ini, bukan dengan hiburan yang mendekatkan lagi dengan Allah.




Mahasiswa sekarang belum merdeka, pemikiran mereka jelas masih dijajah. Inilah kesan yang berlaku jika pihak atasan dan perwakilan pelajar gagal menterjemahkan ajaran islam yang sebenar, sedangkan mereka berautoriti untuk melakukannya.

p/s: Mati itu pasti dan orang yang BIJAK adalah orang yang mengingati kematian kerana dia akan melakukan persiapan untuk menghadapinya.

Kita tak pernah berjumpa Rasulullah,apatah lagi mencium tangan dan memeluk tubuhnya tapi semoga kerja-kerja amar makruf nahi mungkar yang kita lakukan ini akan menemukan kita dengan kekasih Allah ini di akhirat kelak.


InsyaAllah!

| sumber

1 comments:

  1. Aku heran pelajar IPTS pun bodoh juga. Kenapa mesti tiru orang lain yang tak elok pula di tiru.
    Sepatutnya carilah idea yang baik supaya orang tiru kita. Kalau nak menari sangat buatlah tarian asli atau seperti inang atau zapin ke atau buatlah pergerakan tarian yang sopan yang orang lain boleh tiru.
    Sijil pelajaran ada tapi akail tal dak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.