Gambar2: Inilah Kerja Perkasa Di Pulau Pinang - Demo Mereka Cukup Selamat, Sanggup Kalung KM dalam "Upacara Pengebumian".. Jom Terjah!!!



Sekumpulan anggota kumpulan pendesak Melayu PERKASA hari ini melangsungkan "upacara pengebumian" di depan rumah Ketua Menteri Lim Guan Eng di Pulau Pinang bagi menyatakan perasan tidak puas hati terhadap pentadbirannnya sejak 2008.

NONEDiketuai Ketua Wira PERKASA Risuan Asuddin, kira-kira 30 orang berkumpulan di depan rumah Lim di Jalan Pinhorn sambil membawa gambarnya berkalung bunga, melambangkan "kematiannya" kepada masyarakat Melayu.

Kumpulan itu berkumpul kira-kira 15 minit bagi meluahkan tindakan Lim yang didakwa mengabaikan masyarakat itu sebelum bergerak beramai-ramai ke pejabat ketua menteri di Komtar.

Sepanjang perjalanan dengan motosikal, mereka membaling poster Lim ke jalan raya dan menyambung perhimpunan 15 minit lagi di Komtar.

1 comments:

  1. Lahanat punya mamak. Dari zaman sejarah melayu, keturunan mamak pedukang tak henti-henti buat kacau.Kitul,Raja mendeliar,Sri maharaja semuanya pengkhianat dan pengacau.Zaman sekarang golongan mamak yang mengaku melayu cuba jadi juara dan cuba untuk buat huruhara. Mamak buat hal di P.Pinang, melayu tulin dapat nama buruk. Melayu tulin tidak akan buat benda seperti mana mamak buat kepada KM P.Pinang sebab melayu tulin tahu adat dan adap dalam berhubung masyarakat. Jenis mamak mungkin takde adat dan adab. Sebab tulah dia buat kek tahi, kalung gambar LGE dan macam2. Agaknya asal mamak ni memang takde adab dan adat ke? Hati2lah melayu tulin, jangan tertipu dengan mamak yang oportunist ni!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.