Mimpi Ngeri!!! Inilah Wajah Gadis Cantik Lepuh Terbakar Selepas Mengambil Ubat Paracetamol...


Eva Uhlin

Suatu masa lalu, Eva Uhlin, 19, dari Sweden mengalami penyakit pelik iaitu alahan pada parasetamol yang menyebabkan kulit Eva terbakar dan terkupas teruk dan keadaan ini boleh membawa maut.Mengikut rekod, ia terjadi satu dalam sejuta dan 41 peratus dari pesakit tidak dapat bertahan namun, Eva yang bekerja sebagai seorang pelayan kini sembuh sepenuhnya dan mendapat kembali kejelitaannya beberapa tahun yang lalu.


Mimpi ngeri beliau bermula ketika berusia 15 tahun apabila dia tiba-tiba jatuh sakit semasa bercuti dan diberikan parasetamol untuk melegakan demamnya.Namun keesokan harinya ketika bangun Eva mendapati lepuh terbakar di wajah dan sebahagian besar tubuhnya lantas dikejarkan ke hospital dan dimasukkan ke unit kes terbakar. 48 jam pertama berada di hospital, Eva dirawat oleh 15 doktor.

Dalam beberapa tahun, dia kehilangan kebanyakan kulit wajahnya, bahagian dada, lengan, belakang dan perut.Bulu mata, kuku tangan, kuku kaki dan sebahagian daripada rambutnya turut terjejas.Kini, Eva sudah sembuh tetapi kulitnya sangat sensitif dengan cahaya matahari!
 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.