Ada Video- Kemelut PAS Kedah Akan Berakhir!!! Ini Demi Kemenangan Pakatan Rakyat pada PRU 13 Nanti.. Inilah Kata-kata Datuk Phahrolrazi..



Mesyuarat Khas Jawatankuasa PAS Pusat malam tadi memutuskan untuk mengadakan satu pertemuan dengan kepimpinan PAS Kedah termasuk Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak dan timbalannya Datuk Phahrolrazi Zawawi.

Bercakap kepada pemberita selepas bermesyuarat lebih tiga jam, Naib Presiden PAS Salahudin Ayub berkata pertemuan tersebut untuk menyelesaikan isu perlantikan exco yang berlaku di negeri itu.

Katanya mesyuarat tersebut akan berlangsung pada Sabtu ini, jam 9 malam di Alor Setar. Bagaimanapun tempat akan dimaklumkan kemudian.

"Kita akan adakan pertemuan mahabah di antara kedua-dua belah pihak, antara YB Ustaz Azizan dan pihak YB Datuk Phahrolrazi untuk menyelesaikan masalah ini.

"Pada malam ini, kita bersetuju, apa perkara yang akan dibincangkan, insya-Allah kita akan bincang pada Sabtu malam Ahad ini di Alor Setar," katanya.

Turut hadir dalam sidang media ringkas kira-kira 5 minit itu, Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dan Setiausaha Agung Datuk Mustafa Ali.

Presiden akan turun ke Kedah

Mohamad berkata pihaknya telah berbincang dan mengambil pandangan yang diutarakan dengan "penuh harmoni dan mesra" serta mengambil berat apa yang berlaku di negeri itu.

"PAS Pusat akan turun ke Kedah untuk berdialog dengan (Badan) Perhubungan PAS, ADUN-ADUN, Dewan Ulama dan Dewan Pemuda.

"Kita akan semua pandangan dan Insya-Allah penyelesaian yang baik, sedang diatur oleh kami," kata Mohamad

Menurutnya, pihaknya yakin "penyelesaian" dapat dicapai secepat mungkin.

Katanya, semua jawatankuasa pusat PAS akan hadir dalam pertemuan Sabtu ini termasuk Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pesuruhjaya PAS negeri-negeri.

ADUN Alor Mengkudu, Dr Ismail Salleh yang enggan mengangkat sumpah menyambung menjadi exco turut dijemput hadir dalam pertemuan tersebut.

"Tunggu (hasil) perbincangan kami (Sabtu nanti)," kata Mohamad yang didesak berhubung sama ada kedua-dua exco tersebut menerima jawatan itu ataupun tidak.

Salahudin berkata ADUN Anak Bukit Datuk Amiruddin Hamzah juga hadir dalam mesyuarat khas malam tadi.

Dibawah ini saya petik dari blog INI yang disiarkan pada Selasa 17 Ogos 2010

Pakatan perlu menang besar di Kedah


ALOR SETAR, 18 Ogos: Pakatan Rakyat (PR) perlu menang besar di negeri Kedah bagi mengukuhkan pemerintahan negeri yang sedia ada dalam pilihan raya umum ke-13 yang akan datang.

Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri, Datuk Ir Phahrolrazi Mohd Zawawi (gambar) berkata, antara langkah yang akan diambil ialah kemungkinan meletakkan calon bukan Islam bagi bertanding mewakili PAS di beberapa kawasan yang mempunyai majoriti pengundi bukan Melayu.

Namun begitu, kata putus adalah terletak kepada keputusan oleh PAS Pusat selepas diadakan perbincangan dengan komponen PR melalui Jawatankuasa Pembahagian Kerusi.

Beliau yang juga Exco Kerajaan negeri berkata, faktor sokongan dan penerimaan pengundi serta keputusan perbincangan yang dibuat dalam PR adalah satu perkara yang diberi prioriti.

"Inilah peluang bagi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) untuk terpilih mewakili PAS. Walau bagaimana pun ia akan bergantung kepada keperluan parti dan PR.

"Tidak juga dinafikan kemungkinan peluang bagi calon bukan Islam dari PAS untuk diletakkan sebagai calon memang ada. Tiada juga kuota yang ditetapkan bagi calon bukan Islam bertanding di negeri Kedah," katanya.

Tambahnya lagi, pertambahan penyertaan bukan Islam dalam DHPP adalah kerana keyakinan mereka terhadap perjuangan yang dibawa oleh PAS yang berteraskan Islam serta bebas dari korup dan penyelewengan.

Sebelum ini, katanya kerajaan negeri yang diterajui PAS sering dipersalahkan dalam banyak isu yang sengaja dibangkitkan oleh Umno dan Barisan Nasional bagi menghilangkan keyakinan rakyat terhadap kepimpinan kerajaan negeri.

Isu sampah, pembalakan, bekalan air, pembuangan pekerja di kawasan perindustrian Taman Teknologi Tinggi Kulim dan kini yang terbarunya ialah banjir yang melanda beberapa daerah di Sik dan Baling turut dituding jari kepada kerajaan Negeri oleh Umno BN.

Walau bagaimana pun, ujarnya dengan tindakan bijak kepimpinan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, semua dakwaan Umno dan BN itu telah berjaya disangkal.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.