Tindakan MDKP Sita Premis : YB Ayer Hitam Turun Padang Selesaikan Masalah

http://wartakedah.net/images/stories/MAC2011/img_0010.jpg  http://wartakedah.net/images/stories/MAC2011/img_0014%2016.jpg

JITRA – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ayer Hitam, YB. Abdul Ghani Ahmad baru-baru ini meninjau permasalahan yang dihadapi oleh peniaga-peniaga yang menyewa premis Majlis Daerah Kubang Pasu (MDKP) di Pekan Sungai Korok, Alor Biak.

Peniaga-peniaga di situ melahirkan rasa kesal dengan tindakan Bahagian Penguatkuasa dan Tunggakan Hasil MDKP yang menyita premis mereka sebaik sahaja menerima notis daripada MDKP.


Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Penerangan dan Usahawan berkata, notis berkenaan dikeluarkan bertarikh 7 Mac 2011 di mana peniaga/penyewa diberi tempoh bertenang selama dua bulan iaitu sehingga 14 Mei 2011 untuk melangsaikan bayaran atau tunggakan sewa kepada MDKP.

“Mulai 15 Mei 2011, peniaga/penyewa premis yang gagal membayar atau menyelesaikan tunggakan, premis mereka akan disita oleh MDKP,” ujarnya.

Menurutnya, apa yang berlaku, pada 7 Mac 2011, sebaik diserahkan notis kira-kira pukul 9 pagi, premis mereka terus disita bahkan diberi tempoh sehingga pukul 2.30 petang pada 7 Mac 2011.

“Saya akan memanjangkan masalah tersebut kepada Ahli MDKP, Haji Abu Seman Saad untuk dibincangkan dalam mesyuarat penuh MDKP pada 24 Mac 2011,” ujarnya.

Turut hadir ialah Pegawai Khas Kepada Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (ECXO), Wan Yusuf Wan Jusoh; Setiausaha Pusat Khidmat Wakil Rakyat (PKWR) Ayer Hitam, Zulkifli Md. Isa, Majlis Ketua Kampung (MKK) Sungai Korok, Johari Omar, MKK Telaga Batu, Abdullah Din dan MKK Gurindam, Roshidi Hamid.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.