Sedih Dan Pilu: Suami Isteri & 9 Anak Hanya Tidur di Kaki Lima Bengkel.. Wakil Rakyat Gurun Bercuti Panjang Kut....

RINTIHAN... Pengerusi Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) cawangan Kedah, Zuraidi Rahim (kiri) mendengar rintihan Shahrul Abdul Rahman (tengah), 37, yang menumpang hidup dalam serba kedaifan di sebuah bengkel motosikal kosong bersama sembilan anaknya di Kampung Bukit Kuang, Mukim Padang Lembu, di Gurun hari ini. - Foto BERNAMA

GURUN: Hanya kerana tidak mampu menjelaskan bayaran pendahuluan elektrik sebanyak RM40, sepasang suami isteri yang mempunyai sembilan orang anak dihalau dari rumah sewa mereka di Kampung Bukit Kuang, Padang Lembu dekat sini.

Namun Shahrul Abdul Rahman, 37, dan keluarganya kembali ceria apabila Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) menghulur bantuan kepada mereka hari ini.

Pengerusi GPMS cawangan Kedah, Zuraidi Rahim berkata pihaknya akan turut membantu perbelanjaan empat anak Shahrul yang belajar di darjah dua hingga enam serta akan turut memindahkan keluarga tersebut ke Sungai Petani.

PRIHATIN... Pengerusi Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) cawangan Kedah, Zuraidi Rahim (tiga, kanan) bersama anggota jawatankuasanya menyampaikan sumbangan barangan makanan kepada Shahrul Abdul Rahman.

"GPMS akan mendapatkan tempat tinggal untuk mereka di Sungai Petani kerana isteri Shahrul, Marwati Mohd Nazar, 35, bekerja di kilang di Sungai Petani," katanya semasa melawat keluarga itu di kampung berkenaan.

Shahrul berkata beliau tidak mempunyai wang untuk menjelaskan wang cagaran bayaran elektrik yang mungkin menyebabkan pemilik rumah telah menghalau mereka tiga minggu lepas.

"Pada malam itu kami menumpang tidur di kaki lima sebuah bengkel kosong di kampung ini. Esoknya kami didatangi pemilik bengkel dan membenarkan kami tinggal di bengkel hingga hari ini," katanya.

KAYA ANAK... Shahrul Abdul Rahman, 37, bersama sembilan anaknya hidup dalam serba kedaifan di sebuah bengkel motosikal kosong.

Menurutnya mereka baru sebulan menyewa rumah di kampung itu dengan kadar RM100 sebulan sejak berpindah dari Kuala Lipis, Pahang pada April lepas.

"Saya melakukan kerja sambilan dan memperolehi kira-kira RM200 sebulan," kata Shahrul.

Marwati memperolehi kira-kira RM500 sebulan.

Orang ramai yang igin menghulur wang kepada keluarga tersebut boleh berbuat demikian menerusi akaun Maybank Shahrul bernombor 156114191576. - BERNAMA

1 comments:

  1. Jangan Terlalu Kuat Buat Anak, Itu Lah Jadi Nya, Ingat Sedap Saja.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.