Tahniah BIMB : Cawangan Baru Bank Islam di Persiaran Sultan Abdul Hamid Alor Setar..


ALOR SETAR 17 Mei - Bank Islam Malaysia Berhad (Bank Islam) membuka sebuah lagi cawangannya di bandar raya Alor Setar dengan cawangan terbaru terletak di Persiaran Sultan Abdul Hamid di sini.

Cawangan baru yang dibuka kepada umum Jumaat lalu itu merupakan cawangan Bank Islam yang ke-10 di Alor Setar dan 103 di seluruh negara.

Pengarah Urusan Bank Islam, Datuk Seri Zukri Samat berkata, pihaknya yakin pembukaan cawangan baru itu dapat membantu mengukuhkan hubungan bank berkenaan dengan komuniti tempatan.

"Pelaburan dan pengembangan jaringan Bank Islam akan meningkatkan pengeluaran dan kualiti perkhidmatan kepada pelanggan.

"Ini bersesuaian dengan anugerah yang dinobatkan kepada bank Islam sebagai jenama paling dipercayai dalam perbankan Islam," kata beliau baru-baru ini.

Menurutnya, cawangan tersebut dilengkapi dengan kemudahan kaunter perbankan, Pusat Perbankan Elektronik yang merangkumi Mesin Pengeluar Automatik, Mesin Deposit Tunai dan Mesin Deposit Tunai.

Selain itu katanya, ia turut menempatkan pusat perniagaan untuk unit pembiayaannya tersendiri.

"Lokasi cawangan baru juga strategik kerana ia merupakan kawasan perbandaran dan pusat perniagaan komersial yang sedang berkembang pesat.

"Bank Islam percaya kewujudan cawangan ini adalah relevan dan bertepatan dengan pembangunan perniagaan yang pesat di Alor Setar,'' ujarnya.

Cawangan Bank Islam itu dibuka lima hari seminggu (Isnin-Jumaat) dari jam 9.30 pagi hingga 4.30 petang.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.