SPRM akan ambil Keterangan Bala di London Julai Ini... Kita Tungg Nanti

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bersedia untuk mengambil keterangan penyiasat persendirian P Balasubramaniam berhubung kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Jurucakap Bahagian Komunikasi Korporat SPRM, berkata perkara itu dijangka dibuat di London pada Julai ini seperti yang disyaratkan Balasubramaniam.

innity_country = "MY"; innity_client = "17"; innity_zone = "761"; innity_channel = ""; innity_keyword = "";
"SPRM akan menghubungi peguam beliau untuk perbincangan lanjut mengenai perkara itu," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.
GA_googleFillSlot("bh_island2");

Beliau diminta mengulas lanjut kenyataan akhbar, SPRM hari ini yang berkata, suruhanjaya itu menyambut baik kesediaan Balasubramaniam untuk dirakamkan percakapannya berhubung kes itu.

SPRM mengulas kenyataan yang dibuat peguam Balasubramaniam, Manjeet Singh Dhillon dan Americk Sidhu menerusi portal berita Malaysiakinibahawa penyiasat persendirian itu sedang menunggu SPRM untuk diambil keterangan.

Peguamnya juga dilapor berkata, Balasubramaniam belum menerima surat rasmi daripada SPRM sekali pun pada 19 April lalu, Timbalan Ketua Pesuruhjaya, Datuk Mohd Shukri Abdull menyatakan kesediaan untuk bertemu penyiasat persendirian itu di mana saja yang dirasakan sesuai.

Sebelum ini, usaha SPRM untuk mengambil keterangan Balasubramaniam menemui jalan buntu kerana tidak mengetahui lokasi penyiasat persendirian itu berada selepas menghilangkan diri bersama keluarga pada Julai 2008.

Balasubramaniam sebelum itu mencetuskan kontroversi apabila mengumumkan akuan bersumpah berkenaan pembunuhan Altantuya tetapi menarik balik pernyataan itu menerusi akuan bersumpah kedua pada keesokannya.

- Bernama

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.