semangat “Al-Marari" Meresap ke MARA


KUALA LUMPUR 1 Mac — Majlis Amanah Rakyat (Mara) yang genap 44 tahun hari ini, akan bergerak dengan semangat baru yang dikenali sebagai “Al-Marari” untuk menjadi lebih cemerlang, kompetitif dan global.

Pengerusi Mara, Datuk Seri Idris Jusoh berkata, “Al-Marari” adalah semangat perjuangan dan pemikiran baru Mara yang bakal membawa organisasi itu menjadi sebuah organisasi bertaraf global.

"Bukan hanya bertaraf global, tetapi juga cemerlang dan kompetitif di peringkat global, satu semangat dan pemikiran baru,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis bacaan Yassin dan tahlil sempena ulang tahun Mara yang ke-44.

Beliau berkata, Mara juga akan bermula dengan semangat “Azharvard compatible" iaitu gabungan antara Azhar dan Havard bagi memastikan pelajar yang menamatkan pelajaran di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) mampu ke Universiti Al-Azhar dan Universiti Havard.

Ditanya mengenai sasaran Mara pada ulang tahun penubuhannya yang ke-50 nanti, beliau berkata: “Enam tahun akan datang kita akan pergi global sepenuhnya, sekarang ni kita masih lagi mengasah semangat dan bakat”. — Bernama

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.