Benarkah 10 MP PKR Bakal Sertai BN?


SIAPAKAH MEREKA, ADAKAH BENAR ATAU PUBLISITI MURAHAN. KITA TUNGGU...
Sejak dua minggu lalu terdapat sepuluh orang Ahli Parlimen daripada PKR dilihat memasuki Jabatan Perdana Menteri secara berasingan. Antara yang dikesan ahli Parlimen PKR dari Kedah (2 orang), Pulau Pinang (2 orang), Perak (2 orang) dan Selangor (2 orang) dan Wilayah Persekutuan (2 orang).

Mereka merangkumi Ahli Parlimen Melayu, Cina dan India dikatakan telah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Sumber Putrajaya enggan menafikan atau mengesahkan perjumpaan YAB Perdana Menteri atau Timbalannya dengan mereka ini. Bagimanapun beberapa setiausaha Politik Menteri di Jabatan perdana Menteri mengakui melihat sebahagian nama yang kami nyatakan kepada mereka sebagai berada di Jabatan Perdana Menteri minggu lalu.

Siasatan yang dilakukan mendapati kesemua mereka tidak mempunyai sebarang temu janji dengan mana-mana Menteri, Timbalan Menteri atau Penasihat di Jabatan Perdana Menteri.

Spekulasi ketika ini ialah sama ada mereka berjumpa Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri. Sungguhpun kami mempunyai beberapa nama yang dikatakan mengakui berjumpa Perdana Menteri namun nama mereka akan dirahsiakan sementara waktu bagi sehingga terdapat pengesahan rasmi.

Yang mengejutkan sebahagian nama yang diberikan merupakan ahli parlimen yang provokatif dan dilihat setia kepada Datuk Seri Anwar melebihi setia mereka kepada PKR dan Pakatan Rakyat.

Kami juga difahamkan usaha Ahli Parlimen Indera Mahkota, YB Azan Ismail untuk berjumpa PM atau TPM telah ditolak kerana dipercayai tidak ikhlas.

Azan bagaimanapun semalam mendakwa beliau cuba dibeli oleh UMNO melalui Datuk Jamaluddin Jarjis. Justeru kita mencabar Azan menunjukkan bukti sms yang beliau dakwa cubaan membeli atau menyogok beliau untuk keluar parti. Kita juga berharap Azan dapat membuat laporan Polis dan SPRM bagi membuktikan dakwaan beliau.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.