Terkini!!! Ini Cerita 3 Syarikat Yang Salurkan Dana Ke Akaun Peribadi PM, Hj Najib Diserbu, Jom Terjah!!!






PETALING JAYA: Pihak berkuasa menyerbu tiga syarikat yang didakwa menyalurkan dana ke akaun peribadi Perdana Menteri.

Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail berkata, pasukan tindakan khas menyerbu SRC International Sdn Bhd, Gandingan Mentari Sdn Bhd dan Ihsan Perdana Sdn Bhd pada Jumaat.

"Dokumen diperoleh ketika serbuan di ketiga-tiga premis berkenaan," katanya menerusi kenyataan, Sabtu.
Gani berkata, pasukan khas itu membabitkan anggota Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), polis dan Bank Negara.

"Saya sahkan pada 3 Julai, pasukan tindakan khas menyerbu SRC, Mentari dan Ihsan Perdana.

"Pasukan itu memperoleh beberapa dokumen dan menyerahkannya kepada saya untuk diteliti.

"Saya sahkan menerima dokumen berkaitan 1MDB, termasuk yang dikatakan berkaitan penyaluran dana ke akaun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Saya telah meneliti semua dokumen dan memberi nasihat serta panduan kepada pasukan itu untuk tindakan susulan," katanya.

Pada Jumaat, Wall Street Journal dan Sarawak Report menyiarkan dakwaan bahawa hampir AS$700 juga (RM2.7 bilion) disalurkan ke akaun yang dipercayai milik peribadi Najib.

"Dengan pembabitan pelbagai agensi, saya yakin siasatan akan dijalankan secara profesional dan mendalam.

"Saya harap semua pihak akan memberi kerjasama untuk membolehkan pasukan khas ini meneruskan siasatan tanpa mengeluarkan kenyataan yang boleh mengelirukan rakyat," katanya.

-MStar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.