Ada Ka Patut!!! (Video) PM Haji Najib Mungkir Janji, Umum Akta Hasutan (1948) Dikekalkan.. Jom Terjah!!!


Di sebalik janji untuk memansuhkan Akta Hasutan, Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak hari ini berkata akta itu akan terus dikekalkan.


Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak ketika tiba di perkarangan Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur, pagi tadi bagi merasmikan Perhimpunan Agung Umno 2014. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 27 November, 2014.


Beliau berkata, akta itu akan diperkukuh dengan menambah peruntukan khas untuk melindungi kesucian agama Islam dan agama lain serta mengambil tindakan terhadap sesiapa yang menuntut pemisahan Sabah dan Sarawak dari Malaysia.
"Sebagai perdana menteri, saya memutuskan Akta Hasutan akan terus dikekalkan, malah akta ini akan dipertahan dan diperkukuhkan," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar presiden merasmikan Perhimpunan Agung Umno 2014 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur hari ini. 
"Akta ini akan dikuatkuasakan secara adil supaya kita benar-benar mewujudkan Malaysia yang lebih aman, stabil dan harmoni," katanya lagi.
Najib berkata, Akta Hasutan akan terus dikekalkan selepas dipertimbangkan dan mendapat nasihat semua pihak walaupun pernah berjanji sebelum ini untuk memansuhkan akta penjajah tersebut.
"Setelah saya dengar pandangan pemuda dan puteri, akar umbi dan NGO, saya mengumumkan Akta Hasutan akan terus dikekalkan," katanya.
- http://www.themalaysianinsider.com/

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.