Allahu Rabbi: Kehidupan Gay Melayu Flat Taman Semarak, Nilai "Ini Amat Memalukan".. Jom Terjah!!!


Seremban: Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) tidak teragak-agak mengambil tindakan ke atas seorang lelaki Melayu yang mengaku menjalin hubungan sejenis dengan seorang lelaki warga Kanada ketika mereka ditahan di sebuah rumah di Flat Semarak, Taman Semarak, Nilai, di sini, 21 Jun lalu.

Ketua Bahagian Penguat Kuasa JHEAINS Ahmad Zaki Hamzah ketika dihubungi berkata, pihaknya kini menyiasat kes terbabit sebelum tindakan diambil.

Katanya, jika maklumat berkaitan hubungan sejenis itu sah, pihaknya akan mengambil tindakan undang-undang terhadap lelaki Melayu itu serta warga Kanada terbabit.

“Buat masa ini kami menyiasat kes itu dan jika benar kejadian berlaku, ia sangat memalukan,” katanya.

Harian Metro semalam melaporkan, seorang lelaki Melayu dikenali sebagai Zul, 45, mengaku dirinya gay dan tinggal bersama lelaki warga Kanada berusia 50 tahun di flat berkenaan.

Menurut laporan, kedua-dua lelaki terbabit ditemui Jabatan Imigresen Negeri Sembilan bersama remaja orang kurang upaya (OKU), Muhammad Firdaus Dullah, 15, yang ditemui kebuluran ketika operasi memburu warga asing dijalankan.

Berdasarkan laporan juga, Zul yang ditemui di rumahnya kelmarin tidak malu mengakui dirinya gay dan memaklumkan tinggal bersama warga Kanada terbabit di negara itu selama 16 tahun sejak 1990.




Sumber

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.