Al-Fatihah: Pelumba Cub Prix Negara, Husni Aizat Terlibat Dalam Kemalangan Dan Meninggal Dunia...


KOTA TINGGI - Pelumba motosikal (Cub Prix) Husni Aizat Abdul Malik, 20, maut selepas terlibat dalam kejadian kemalangan di Jalan Tanjung Buai-Teluk Sengat kira-kira jam 8.30 pagi tadi.

Dalam kejadian itu, mangsa menunggang motorsikal jenis Modenass Kriss dalam perjalanan ke rumah ibu bapanya yang terletak di Felda Air Tawar 1.

Menurut abang mangsa, Hilmi Affan, 21, sebelum kejadian mangsa yang juga merupakan anak kedua daripada enam beradik itu bertegas untuk membawa motorsikal terbabit ke rumah sepupu mereka di Pasir Gudang meskipun telah dilarang beberapa kali.

“Kami tidak benarkan dia pergi menaiki motorsikal dan menyuruhnya membawa kereta namun dia tidak mahu dan tetap berkeras hendak membawa motorsikal tersebut,” katanya ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Kota Tinggi tengah hari tadi.

Hilmi berkata, malam sebelum kejadian dia sempat berjumpa dengan adiknya itu di Pasir Gudang namun tidak sempat untuk berborak kerana anaknya tidak sihat.

Bagaimanapun katanya, pagi tadi dia dikejutkan dengan panggilan daripada saudara terdekat yang memberitahu adiknya terlibat dalam kemalangan.

“Dia sebenarnya sedang bercuti daripada menjalani latihan di Sepanyol dan menghabiskan cuti bersama kami di kampung. Saya tidak sangka itu adalah kali terakhir kami berjumpa sebelum dia terlibat dalam kejadian kemalangan tersebut,” katanya lagi.

Jenazah mangsa dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Felda Air Tawar 1.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.