BERAPI!!! Bila Popularnyer Mereka : Wardina vs Ustaz Don.. Apa Sebenarnya? Jom Terjah!!!


Wardina telah menyeru para ulama, ustaz dan mufti di Malaysia supaya menyemak semula kandungan ceramah oleh Ustaz Don Daniyal kerana dikhuatiri menyebarkan maklumat tanpa rujukan. 

Sebelum itu Wardina ada berkongsi mengenai kompilasi video ‘KOMPILASI HADIS PALSU DAN PENDUSTAAN DON DANIYAL‘ dari seorang wanita yang bernama Nur Puteri Dayana dengan kapsyen Perkongsian Wardina ini telah menimbulkan pelbagai reaksi, ada yang menyokong dan ada yang menghentam tindakan beliau yang menegur Ustaz Don secara terbuka, dan Wardina telah memberi respon berikutnya :

We have a right to ask…. We SHOULD ask. Yes even to our ustaz and ustazah. Dari mana sumber ini? Siapa yang berkata ini? Apa lanjutan cerita ini? Saya musykil dengan jawapan ustaz..bolehkah ustaz terangkan lagi… ?Ya, kerana para sahabat juga bertanya kepada Nabi saw. 

Dan Nabi membenarkan…. Saya sering merujuk ayat ini dalam Surah Al Baqarah ayat 260.. dimana Nabi Allah Ibrahim as sendiri bertanya.. bertanya kepada Allah….Nabi bertanya kepada Allah? Tidakkah Nabi percaya??? untuk apa? Kerana dengan bertanya kita mencari jawapan..supaya? Supaya hati menjadi lebih tenang… 

Surah Al Baqarah:260“Dan (ingatlah) ketika Nabi Ibrahim (merayu dengan) berkata: “Wahai Tuhanku! Perlihatkanlah kepadaku bagaimana Engkau menghidupkan makhluk-mahkluk yang mati?” Allah berfirman: “Adakah engkau belum percaya (kepada kekuasaanKu)?” Nabi Ibrahim menjawab: “Bahkan (aku percaya dan yaqin), akan tetapi (aku memohon yang demikian ialah) supaya tenteram hatiku (yang sangat-sangat ingin menyaksikannya)”. 

Bertanyalah dan para ustaz jawablah persoalan kami ini .. bukalah minda kami.. jangan suruh kami ikut kamu, namun suruh lah kami mengikut Quran dan Sunnah Nabi saw.


Bagi admin agak serius permasalahan kritik mengkritik dalam isu agama ramai yang sensitif jika ada segala kemusykilan elok lah di bincangkan secara elok bersama mereka-mereka yang punyai kebolehan. ~wanista

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.