Terkini!!! Apa Yang Pegawai Agama KDN, Ustaz Dr Zamihan Nakkan Dari Mat Sabu?? Jom Terjah!!!

Mohamad Sabu
PETALING JAYA: Mohamad Sabu berkata terpulang kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk membuktikan beliau seorang pengikut kumpulan Syiah, berbanding dirinya yang perlu membuktikkan dia tidak bersalah.
"Beban pembuktiaan di tangan mereka kerana merekalah yang menuduh saya.
"Berdasarkan pengetahuan saya, begitulah cara undang-undang di Malaysia," kata Timbalan Presiden PAS kepada The Star Online dalam satu khidmat pesanan ringkas.
Terdahulu, Kementerian Dalam Negeri dilaporkan menggesa Mohamad tampil mengemukakan bukti jika dirinya tidak terlibat dengan fahaman Syiah.
Pegawai Agama KDN, Ustaz Dr Zamihan Mat Zain Al Ghari berkata Mohamad yang juga dikenali sebagai Mat Sabu juga perlu berhujah secara ilmiah bagi menafikan 10 bukti yang dikeluarkan KDN semalam yang mengaitkannya dengan fahaman syiah.
Khamis lepas, KDN mengemukakan 10 bukti yang mendakwa Mat Sabu mempunyai kaitan dengan fahaman Syiah, yang dilabelkan sebagai ajaran sesat di Malaysia.
Antara bukti yang dikemukakan ialah Mat Sabu didakwa menghadiri kelas agama anjuran dua pemimpin Syiah di Bukit Merah pada 2011 dan sering menyatakan rasa kagumnya terhadap pentadbiran pemimpin Syiah di Iran, Ayatollah Ruhollah Khomeini.
Bukti berkenaan dikemukakan selepas Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan pemimpin 'nombor dua' PAS terlibat dengan ajaran syiah.
Mat Sabu bagaimanapun telah menafikan dakwaan yang dilemparkan terhadapnya.

1 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.