Takziah: (Gambar2) Pemain Hoki Kebangsaan, Chua Boon Huat Maut Dalam Kemalangan, Ibunya Terkejut: Peristiwa 9 Tahun Lalu Berulang..


PETALING JAYA 1 Ogos - Pemain hoki kebangsaan, Chua Boon Huat, 33, maut selepas terlibat dalam kemalangan apabila kereta dinaikinya melanggar sebuah lori di Lebuh Raya Damansara-Puchong (LDP) dekat Kelana Jaya di sini, pukul 3 pagi tadi.


Mayat pemain hoki kebangsaan, Chua Boon Huat, 33, akan dibawa pulang ke kampung halamannya di Semabok, Melaka selepas selesai bedah siasat hari ini sebelum disemadikan pada Isnin ini.

Mayatnya dibawa masuk untuk bedah siasat di bilik Forensik, Pusat Perubatan Universiti Malaya kira-kira pukul 9.30 pagi ini.





Yang turut hadir melawat ialah Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk M.Saravanan dan Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara, Datuk Seri Zolkples Embong serta ahli keluarga dan rakan-rakan sepasukannya


*****************************************


Ibu Chua tidak sangka anaknya maut dalam kemalangan selepas ayahnya

Tan Kuai Neo tidak menyangka akan kehilangan anak, Chua Boon Huat, pemain hoki kebangsaan, dalam kemalangan jalan raya hari ini, tragedi sama meragut nyawa suaminya sembilan tahun lepas.

Tan, 64, berkata suaminya, Chua Peng Hock, maut dalam kemalangan dengan kenderaan lain ketika menunggang motosikal di Melaka, dan kini anak bongsu kesayangannya pula jadi mangsa kemalangan jalan raya.

"Saya terkejut dengan berita kematian anak saya kerana ayahnya juga pergi akibat kemalangan.

"Teman wanita Chua memaklumkan kepada saya melalui panggilan telefon pada 4 pagi tadi mengenai anak saya," katanya kepada pemberita sambil menangis di Bilik Mayat Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) di sini hari ini.

Chua, 33, maut setelah kereta Proton Perdana dipandunya terlanggar sebuah lori tangki air di Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) berhampiran stesen LRT Kelana Jaya, pada 2.25 pagi.



Kematian Chua kehilangan besar untuk sukan negara: Pemimpin hoki

Mengetahui khabar mengejut itu, Tan bersama keluarganya dari Melaka segera ke Kuala Lumpur sejauh 130 kilometer untuk ke PPUM dan tiba di sini pada 6 pagi.

Tan berkata Chua mempunyai seorang abang dan dua orang kakak.

"Chua adalah seorang anak yang suka bercakap, periang dan taat," katanya.

Bagi Chua, hoki adalah hidupnya kerana anaknya itu meminati dan bermain hoki dalam pertandingan sejak sekolah lagi sehingga mewakili Sekolah Kebangsaan Bandar Hilir, Melaka semasa di darjah empat dan bermain untuk Melaka High School bagi peringkat sekolah menengah, katanya.

"Kali terakhir saya berjumpa dengan Chua adalah pada penghujung Jun lalu, sewaktu dia ada masa lapang dan tiada perlawanan," katanya sambil menambah tiada tanda-tanda pelik ditunjukkan anaknya sebelum kemalangan itu.

Beliau berkata mayat anaknya akan dibakar pada Isnin ini di Semabok, Melaka.

Suasana pilu menyelubungi bilik mayat hospital itu apabila 10 anggota keluarga mendiang Chua hadir sementara menunggu proses bedah siasat yang selesai pada 10 pagi.


  

2 comments:

  1. satu kehilangan kepada sukan hoki negara... cer siasat pasal apa lori tu ada kat situ... tempat tu sesuai tak nao letak lori atau akan medatangkan bahaya kpd pengguna jlnraya lain... perkara cam ni dah banyak berlaku. dan pihak yg ada kuasa hanya membuta.... lori2 dan pemandu2 yg kurang ajar bermaharaja lela...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang slalu tgh2 mlm ada lori tu buat siram pokok....or cuci jalan ke hapa...dia jalan slow je di lorong paling kanan...LDp hanya 2 lorong je

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Murah Giler: Sapa Nak Order Klik Image

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.