HANGIT!! Inilah Wajah Pengarah Drama, Abdul Rahim Awang Yang Didakwa Mencabul Pelakon Baru Ffarrah.. Jom Terjah!!


Ezany dakwa Timbalan Presiden FDAM cabul Ffarrah - Pengarah drama, Abdul Rahim Awang membuat laporan di Balai Polis Melawati petang Isnin selepas mendakwa pelakon Ezany Nizariff cuba memfitnah kononnya dia mencabul seorang pelakon tambahan yang dikenali sebagai Ffarrah.

Rahim yang juga Timbalan Presiden, Persatuan Pengarah Filem Malaysia (FDAM) berkata, dia nekad membuat laporan polis selepas kata-kata fitnah yang dilemparkan Ezany melalui media telah menjatuhkan maruahnya.

"Apa yang telah dia (Ezany) lakukan telah memalukan saya sekeluarga. Kenyataannya itu juga telah mengundang persepsi negatif oleh masyarakat umum terhadap saya. Usia saya sudah 64 tahun. Adakah sesuai saya melakukan perkara sedemikian (mencabul)?" katanya kepada mStar Online.

Menurut Rahim, dia memberikan tempoh seminggu bermula Selasa bagi menuntut Ezany membuat permohonan maaf secara terbuka. Jika pelakon tersebut enggan berbuat demikian, beliau akan mengambil tindakan seterusnya dengan membawa kes tersebut ke mahkamah.

"Saya mahu dia membuat kenyataan minta maaf kepada dua akhbar utama dan kemudiannya meminta maaf kepada saya. Bukan itu sahaja, dia juga perlu membuat sidang akhbar membersihkan semula nama saya yang tercemar ini. Jika tidak, tindakan undang-undang pula akan diambil," tegasnya.



Terdahulu pada 17 Jun lalu, Ezany bersama enam orang kru produksi telah membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Serdang selepas mendakwa sebuah syarikat produksi, NR Network, tidak membayar baki wang kerja-kerja lakonan kepada mereka menerusi drama Titian Dua arahan Abdul Rahim.

Malah Ezany turut mendedahkan produksi tersebut turut mempunyai masalah lain apabila pengarahnya iaitu Rahim telah cuba mencabul seorang pelakon baru dikenali sebagai Ffarrah di lokasi penggambaran. Pelakon itu telah pun membuat laporan polis pada hari sama di Balai Polis Kota Damansara.

Sementara itu Ezany yang dihubungi berkata, dia tidak akan membuat sebarang permohonan maaf kepada Rahim kerana yakin berada di pihak yang benar.

"Saya tidak perlukan masa seminggu untuk memikirkan sama ada mahu meminta maaf kepada dia (Rahim) atau tidak. Buat apa saya perlu meminta maaf kepadanya? Saya bagi tempoh masa sehari sahaja untuk dia keluarkan surat saman. Sepatutnya dia perlu berfikir panjang sebelum buat keputusan untuk menyaman saya," tegasnya.

1 comments:

  1. Berani kerana benar! Takyah minta maaf kalau benar, dan takyah bagi tempoh kalau benar! Apasal lak nak tuntut maaf? Maaf tak akan ubah persepsi orang terhadap 'tukang raba'. Hanya mahkamah tempat nak bersihkan nama...dunia ni macam2.Yang meraba fikir,cari dan nampak peluang, Yang diraba fikir,cari cara membuka peluang! Yang teraba-raba langsung tak nampak peluang!! He he he

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.