Terkini!! Bekas Jeneral Dituduh Dalang Enjin Jet Hilang Disebabkan Aktif Dalam Pakatan Rakyat.. Jom Terjah!!



HULU KELANG 17 FEB: Seorang bekas jeneral angkatan tentera udara yang sekarang aktif di dalam PKR difitnah sebagai dalang di dalam kes kecurian enjin jet lima tahun dahulu.

Dipercayai fitnah terhadap Briged Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Al- Khatab dilakukan bagi menakutkan dan mencalar reputasinya supaya beliau berhenti daripada mendedahkan penyelewangan yang berlaku di dalam institusi ketenteraan.
Fitnah tersebut disebarkan melalui risalah pada siri ceramah Jelajah Merdeka Rakyat bersama bekas pegawai tinggi tentera yang lain dan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di Taman Rekreasi, AU3 Keramat, malam tadi.Risalah tersebut cuba mengaitkan Abdul Hadi dalam skandal dua enjin F-SE jet Northrop yang dicuri dari sebuah pengkalan udara tentera pada tahun 2007.

Kedua-dua enjin tersebut didakwa dijual di pasaran gelap untuk sebuah syarikat di negara Uruguay.“Masa nak datang sini, saya dapat satu risalah fitnah mengenai ketenteraan yang disebar, jangan cuba cabar kesabaran saya, saya tidak gentar dan takut.

”Abdul Hadi mencabar Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi supaya mendedahkan dalang sebenar dalam skandal kehilangan enjin jet F-SE pada tahun 2007 lalu.Beliau juga menuntut penjelasan daripada Panglima Angkatan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) mengenai skandal itu.

"Saya nak beritahu Zahid Hamidi, saya nak tanya kepimpinan angkatan tentera yang ada sekarang, saya nak tanya bekas Panglima Angkatan Tentera yang dah bersara.“Dia bertanggungjawab, saya nak cabar dia, kalau dia berani, jangan permainkan orang, kalau saya takut saya tidak berani berdiri dihadapan ini, cabar saya dimana-mana,” tegasnya.

Sehingga kini mahkamah tidak dapat memberi apa-apa keputusan mengenai kehilangan enjin jet tersebut, kata Abdul Hadi yang merupakan Pengerusi Majlis Rundingan Keselamatan PKR.“Kes seperti Scorpene, pembelian helikopter dan banyak lagi sehingga hari ini tidak ada jawapannya, masa depan negara dan generasi akan datang bergantung pada PRU-13,” katanya dihadapan hampir 4,000 hadirin.

Ceramah itu turut disertai mantan Timbalan Panglima Tentera Darat, Leftenan Jeneral (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, mantan Pengarah KAGAT, Briged Jeneral (B) Datuk Najmi Abdul Hamid, dan Laksamana Pertama (B) TLDM, Imran Abdul Hamid. ~mp

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.