Bongkar!! Pegawai Khas TKM1 Pulau Pinang, Dato Mansor Othman Ditahan Kerana Rasuah.. Benar atau Fitnah?..Jom Terjah Jawapannya..



Ahad lalu The Sunday Star telah melaporkan seorang pembantu yang berusia 56 tahun kepada Datuk Dr Mansor Othman, Timbalan Ketua Pulau Pinang Menteri I (TKM I), adalah antara tiga lelaki yang ditahan oleh pegawai anti-rasuah dalam cubaan rasuah RM30,000.

Lelaki tidak dinamakan disyaki telah menawarkan wang sebagai dorongan kepada seorang wanita untuk menggugurkan aduan gangguan seksual yang dibuat terhadap pegawai atas.

Menurut laporan akhbar itu, wanita tersebut melaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menunggu transaksi itu berlaku di sebuah restoran di Seberang Jaya pada 3 Januari sebelum menangkap tiga lelaki tersebut dengan memetik sumber yang tidak dinamakan tetapi dekat dengan penyiasatan kes tersebut.

The Sunday Star turut melaporkan pembantu tersebut memegang jawatan di pejabat PKR Permatang Pauh yang diketuai oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Berikutan dengan laporan tersebut beberapa orang Blogger Pro UMNO mengolahnya semula dengan jalan cerita yang lebih menarik agar ianya lebih sensasi.

Antara yang mula menyiarkan laporan tentang kejadian tersebut ialah seorang Blogger dari UMB yang pernah dianugerahkan dengan ‘Best Political Blog Report’ dalam perhimpunan Agung UMNO pada tahun 2011.

Blog tersebut ialah Pisau.Net, selain blog tersebut Blog Minda Intelek Melayu (MiM) serta Forum Kelab Menyokong UMNO (Mykmu.Net) juga turut menerima anugerah tersebut.

Berikut adalah apa yang dilaporkan oleh Pisau.Net yang Adminnya juga merupakan seorang Exco PERKASA dan kini diburu oleh DAP untuk diserahkan writ saman kerana fitnah.

Tulis Pisau..Ahli PKR memang tak dapat lari daripada perangai tibai bini orangdan rasuah tak ubah dengan Ahli Parlimen Permatang Pauh.

Melaun 3 ekor ni dihantar oleh Anwar untuk rasuah RM30ribu selesaikan kes Roslan Yahya Pegawai Daerah Seberang Perai Tengah dan juga orang kuat PKR yang buat ganguan seksual terhadap bini orang 

Apakah benar dakwaan Pisau.Net yang juga merupakan pengundi bagi DUN Seberang Jaya dan Parlimen Permatang Pauh itu?

Aku tak mahu komen panjang-panjang.. korang bacalah kenyataan Media yang di e-mailkan kepada aku di bawah ini oleh yang dituduh memberi rasuah itu.. faham betul-betul siapakah sebenarnya yang ditahan kerana memberi rasuah itu..
Kenyataan Akhbar 
10 Januari 2013

Perkara: Membalas Laporan Penangkapan Pembantu Khas Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang oleh Pegawai SPRM

Saya adalah pembantu khas Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang. Saya merujuk kepada laporan-laporan media baru ini yang merujuk kepada penahanan saya oleh SPRM atas satu dakwaan korupsi bagi kononnya menutup aduan gangguan seksual terhadap seorang pegawai tinggi.

Saya amat terkejut kesemua laporan media tersebut adalah lebih memfokus terhadap saya sebagai pembantu khas Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang.

Saya dengan ini ingin menegaskan seperti berikut:-

1) Saya tidak terlibat dalam apa-apa transaksi untuk menutup mana-mana aduan gangguan seksual dan tidak memberi mahupun menerima apa-apa wang atau ganjaran bagi tujuan menutup aduan gangguan seksual tersebut;

2) Pihak SPRM telah menangkap saya dan telah ditahan semalaman dalam lokap SPRM sebelum disoal siasat. Pada setiap masa siasatan, saya dirujuk dan disoal sebagai seorang saksi sahaja dan bukannya sebagai suspek atau pesalah;

3) Siasatan berkenaan dakwaan korupsi untuk menutup aduan gangguan seksual tersebut adalah melibatkan Bekas Pegawai Daerah Seberang Perai Tengah dan tidak melibatkan mana-mana pimpinan parti dari Pakatan Rakyat mahupun melibatkan Timbalan Ketua Menteri (I).

4)Memandangkan terdapat niat jahat serta kecenderungan berbaur politik dalam laporan-laporan akibat penangkapan saya yang telah menjatuhkan imej saya serta imej pimpinan parti saya, maka saya telah mendapatkan nasihat guaman dan tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang meneruskan fitnah terhadap saya tanpa sebarang justifikasi.

Sekian penjelasan saya.

Zainal Abidin bin Saad
Pembantu Khas Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang 

Jadi.. jelas Pisau.Net telah menyebarkan fitnah sekali lagi...

Bagi yang tertanya-tanya kenapa aku tidak menjawab atau memberikan penjelasan tentang kejadian sebenar ini.. Aku diam kerana aku mahu tahu apa yang sebenarnya berlaku dari kedua-dua individu yang ditahan itu

Dan atas permintaan pihak terbabit juga aku buat tak tahu saja akan kes ini walaupun aku dah tahu dari awal lagi... biarpun ada beberapa pencacai UMNO cabar aku supaya dedahkan apa sebenarnya berlaku kalau berani...

Adakah selepas ini Encik Pisau Suka Hiris akan diburu PKR pula??.. entahlah.. hanya Allah yang maha mengetahuinya...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.