Panas!! Pendedahan Terbaru.. Produk Syarikat Ayamas Didakwa Mengandungi Antibiotik Chloramphenicol, Merbahaya Kepada Kesihatan.. Jom Terjah!!

header.jpg (430×185)

PETALING JAYA - Kementerian Kesihatan sudah mengambil contoh dari produk ayam syarikat Ayamas Food Corporation Sdn Bhd (Ayamas) yang didakwa mengandungi antibiotik Chloramphenicol yang boleh menjejas kesihatan.
Media melaporkan, pada Khamis lepas kerajaan Sarawak mengeluarkan larangan import produk ayam syarikat terbabit berkuat kuasa serta merta selepas satu ujian menemui antibiotik Chloramphenicol.

Menterinya Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata pemeriksaan produk itu sedang dijalankan dan laporan akan dikemukakan oleh Bahagian Keselamatan Makanan kementerian pada Khamis ini.
Beliau berkata pemeriksaan itu dibuat bagi memastikan produk makanan dari syarikat itu adalah selamat.

Liow Tiong Lai
"Di samping itu saya nak maklumkan bahawa sebenarnya kementerian sering memantau keselamatan makanan setiap masa dan pemeriksaan pada produk Ayamas pernah dibuat beberapa tahun yang lepas," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Ekspo Pelancongan Penjagaan Kesihatan Antarabangsa Malaysia 2012 di sini hari ini.
Dalam pada itu, Liow turut menasihati mangsa banjir sekarang supaya menjaga kebersihan diri serta tempat tinggal bagi mengelak dari penyakit taun, denggi dan leptospirosis (kencing tikus).

- Bernama

1 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.