Terkini!!! MB Selangor Desak CEO Syabas Letak Jawatan Dan Minta Maaf Kepada Rakyat Sebab Gagal Sediakan Air Bersih, Ini Buktinya.. Jom Terjah!!!


Berikut adalah kenyataan terbaru Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim di dalam tweeternya. Masalah ini sebenarnya bukan isu air  tetapi kerajaan negeri Selangor meragui motif pembentukan sebuah jawatankuasa khas oleh kabinet untuk meneliti isu air  di Selangor, Wilayah Persekutuan dan Putrajaya.



Yang menjadi pertiakain ialah peranan Noh Omar dalam jawatankuasa khas kabinet tersebut, kerana beliau adalah menteri  persekutuan yang begitu lantang melobi untuk pembinaan Loji Langat 2.
Sebenarnya Umno melalui pengerusi SYABAS ingin melihat Selangor jadi kucar kacir serta ingin mewujudkan suasana tidak tenteram di kalangan rakyat. Selepas itu Umno dengan mudah akan menuduh kerajaan Selangor di bawah PR gagal menguruskan bekalan air. Isu ini akan di spin oleh media untuk memberi advantage pada Umnno.

Namun, Umno sebenarnya silap kerana  rakyat semakin bijak menilai sesuatu isu. Mereka tidak mudah di tipu daya oleh Umno. Rakyat akan menilai dan akan menghukum Umno pada PRU13 nanti.


Kredit gambar ~ kerabu bersuara

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.