13 Hari Hilang: Akhirnya Gadis 14 Tahun Ini Ditemui Di Rumah Teman Lelakinya, Apa Sebenarnya Terjadi... Jom Terjah!!!

Laporan akhbar 17 Jun lalu, berhubung Ibu rayu Kikah pulang.
Laporan akhbar 17 Jun lalu, berhubung Ibu rayu Kikah pulang.
 
MUAR - Setelah 13 hari menghilangkan diri, akhirnya seorang remaja yang dilaporkan hilang berjaya dijumpai semula dalam keadaan selamat di sebuah rumah di Kampung Kesang Laut, Ledang dekat sini, Isnin lalu.

Nurul Safiqikah atau lebih mesra dengan panggilan Kikah, 14, dari Kampung Baru Batu 28 Lenga, keluar rumah pada 5 Jun lalu untuk pergi ke bandar Muar menaiki bas awam bersama seorang rakan sekelasnya.

Bapa remaja berkenaan, Ahmad Rosman Adnan, 52, ketika dihubungi berkata, anaknya dijumpai selepas berita kehilangannya disiarkan dalam Sinar Harian pada 17 Jun lalu.

Menurutnya, berikutan itu dia menerima panggilan telefon daripada orang awam yang memaklumkan melihat seorang gadis mirip Kikah berada di Kampung Kesang Laut.


“Kemudian, saya membuat temu janji dengan orang awam ini untuk menunjukkan rumah di mana Kikah berada.

“Meskipun pada mulanya sedikit ragu, tetapi selepas berbincang bersama isteri, saya nekad berjumpa dengan pemberi maklumat berkenaan,” katanya kepada Sinar Harian.

Ahmad Rosman berkata, dia berasa lega apabila mendapati maklumat tersebut tepat dan segera ke rumah berkenaan bersama polis.

“Saya bersyukur kerana Kikah ada di rumah itu dan tinggal bersama keluarga rakan lelakinya,” katanya.

Menurutnya, Kikah memberitahu dia bertindak tinggal di Kesang Laut kerana bimbang dimarahi keluarga kerana pulang lewat selepas keluar ke bandar Muar pada hari kejadian.

Ahmad Rosman berkata, meskipun agak sedih dengan tindakan Kikah, tetapi dia tidak mahu marah, sebaliknya menganggap Kikah masih belum matang.

“Saya tidak mahu memperbesarkan lagi perkara ini dan sangat bersyukur kerana Kikah dijumpai dalam keadaan selamat,” katanya.

Katanya lagi, Kikah turut dihantar menjalani pemeriksaan kesihatan di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF), semalam.

Terdahulu, Sinar Harian, 17 Jun lalu, melaporkan rintihan sepasang suami isteri, Ahmad Rosman Adnan, 52, dan Iseh Atan, 51, dari Kampung Baru Batu 28 Lenga dekat sini, merayu anak gadisnya, Nurul Safiqikah, 14, yang keluar rumah sejak 5 Jun lalu, agar pulang segera ke pangkuan keluarga.

1 comments:

  1. Yang saya sangat hairan tentang manusia zaman sekarang ni. Boleh pulak membenarkan makwe anak tinggal serumah berhari-hari.

    Mak bapak yang bagaimanalah tuan rumah tempat si kikah ni menumpang. Aduhhhaaaiii

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.