PRU 13 - Jika Ikut Laporan Ini Kelantan Bakal Tumbang


KOTA BARU, 4 Sept — Empat belas ketua bahagian Umno di Kelantan hari ini masing-masing dilantik sebagai pengarah jentera pilihan raya bagi setiap kawasan parlimen di negeri itu.

Setiap ketua bahagian Umno itu pula akan memilih di kalangan anggota Umno di bahagian masing-masing sebagai timbalan pengarah pilihan raya untuk “menjaga” setiap kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN).

Kelantan mempunyai 14 kawasan Parlimen dan 45 DUN.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed (gambar) berkata, pelantikan pengarah dan timbalan pengarah jentera pilihan raya adalah untuk menggerakkan parti dengan program-program bagi mengembalikan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional (BN).

Dipetik Bernama Online, Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata, mereka yang menjadi pengarah dan timbalan pengarah jentera parti tidak semestinya akan dilantik sebagai calon pilihan raya umum.

Kata Mustapa, mereka diberi amanah untuk meyakinkan rakyat supaya menyokong kepada BN.

“Soal calon adalah berbeza dan kepimpinan menetapkan hanya calon yang boleh menang akan dipilih,” katanya di sini hari ini.

Menurut beliau, kesemua ketua bahagian Umno di Kelantan juga berjanji dan bersetuju agar tidak akan menimbulkan kemelut dalaman parti demi menjaga nama baik parti.

Beliau berkata tumpuan kini diberikan dalam memperjuangkan nasib rakyat Kelantan yang mahukan perubahan pembangunan setelah 21 tahun PAS dilihat gagal membawa perubahan dalam aspek pembangunan ekonomi.

Kata beliau, antara isu yang sekian lama menghantui kerajaan PAS Kelantan ialah isu bekalan air yang tidak memuaskan kepada rakyat, pembinaan lebuh raya dan pemberian projek ladang rakyat yang didakwa telah merampas tanah rakyat.

Beliau berkata pelantikan pengarah jentera itu juga mengukuhkan kedudukan Umno di Kelantan setelah pelancaran tema perjuangan parti itu untuk membawa perubahan dengan konsep Gelombang Merah pada Febuari lalu serta lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke Kelantan pada Jun lalu.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.