Badrul Hisham Failkan Injuksi Di Mahkamah Tinggi Halang SPR

January 28, 2011
SHAH ALAM, 28 Jan — Badrul Hisham Abdullah memfailkan permohonan injunksi di Mahkamah Tinggi di sini hari ini bagi menghalang Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) daripada membincangkan status kerusi DUN Pelabuhan Klang, yang kemungkinan membawa kepada pilihan raya kecil.

Kerusi itu diisytiharkan kosong oleh Speaker Dewan Undangan Negeri Datuk Teng Chang Khim minggu lalu.

The Malaysian Insider difahamkan SPR mengadakan mesyuarat khas di Batu Pahat, Johor malam ini bagi membincangkan satu lagi kerusi yang sudah kosong iaitu Merlimau di Melaka.

SPR pagi ini mengadakan mesyuarat bulanan di bandar itu dan disusuli dengan mesyuarat khas pada sebelah malam.

Mesyuarat bulanan itu berlarutan sehingga tengah hari dan disusuli dengan mesyuarat tambahan pada sebelah petang.

Dan, badan pilihan raya itu dijangka akan menetapkan tarikh mesyuarat khas kerusi DUN Pelabuhan Klang pada pertemuan malam ini.

Peguam-peguam Badrul memfailkan permohonan agar perkara itu dibicarakan dengan segera.

Peguam memberitahu The Malaysian Insider bahawa mereka akan berusaha mendapatkan tarikh perbicaraan awal dan jika tidak, perintah sementara dikeluarkan untuk menggantung mesyuarat khas SPR sehingga kes itu selesai didengar di mahkamah.

Sebelum ini, Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar berkata pihaknya akan membincangkan perkara itu memandangkan notis makluman sudah pun dikeluarkan oleh Speaker DUN.

Kes itu mirip isu kerusi DUN Kota Seputeh, Kedah yang berakhir dengan pertikaian mahkamah dan sedang didengar di mahkamah.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.