Kedudukan Ketua Umum Nie Macam Mana?.. Wanita PKR Bawa Usul...

Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail berpendapat, jawatan ketua umum yang disandang oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim - yang juga suaminya - tidak perlu 'dirasmikan' buat masa ini.

"Saya hormati usul ketua Wanita untuk merasmikan jawatan itu. Tetapi buat masa ini tidak perlu. Beliau (Anwar) melakukan kerjanya sebagai ketua umum, juga memimpin Pakatan Rakyat...

"Buat masa ini semuanya bergerak lancar. Tidak perlu pertukaran. Ia hanya satu cadangan dan masih boleh diperdebatkan," katanya.

Semalam, ketua sayap itu Zuraida Kamaruddin mengusulkan kepada perwakilan Wanita agar diwujudkan jawatan ketua umum secara rasmi dan diserahkan pada Anwar.

Ketika menyampaikan ucapan dasarnya dalam kongres Wanita PKR semalam, Zuraida berkata, oleh kerana Anwar, PKR ditubuhkan, maka beliau perlu diberi pengikirafan khas.

Bercakap dalam sidang media selepas menyampaikan ucapan dasar dalam kongres PKR ke-7 di Petaling Jaya hari ini, Wan Azizah berkata, berdasarkan hirarki parti, semua pemimpin pada masa ini sudah berada di tempatnya masing-masing.

Sementara itu, Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution pula hari ini mendedahkan bahawa keahlian lebih lima orang telah digantung serta-merta ekoran siasatan berkaitan aduan dalam pemilihan PKR.

Jumlah sebenar yang menghadapi tindakan itu dan identitinya tidak didedahkan kepada pihak media.

Ditanya tentang sasaran masa yang ditetapkan oleh Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) parti itu bagi menyelesaikan aduan yang diterimanya, Saifuddin menjangka ianyadalam tempoh seminggu dua lagi.

Katanya, dalam tempoh tiga bulan, bermula daripada awal pemilihan cabang sehingga sekarang, sebahagian besar daripada 289 aduan yang diterima sudah selesaikan.

"Tinggal lagi 12 aduan apalah sangat," kata beliau yang juga ahli parlimen Machang.

1 comments:

  1. 1. PKR parti kroni dan nepotisme.
    2. cakap tak serupa bikin.
    3. Anwar sebenarnya pengecut, tak berani nak mempertaruhkan jawatannya secara rasmi, takut dikalahkan...
    4. Dan kalau nanti dalam PRU13 Pakatan kalah teruk, bukan salah Anwar si Ketua Umum, after all..dia tak der jawatan rasmi apa-apa pun...
    5. Kalah sebab salah orang lainlah tak pandai buat kerja...
    6. Tapi kalau menang..Anwar jadi PM!!! hish...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.