Siapa Sahaja Calon UMNO, Pas Tetap Lawan : TG Nik Aziz

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yakin Tengku Razaleigh Hamzah tidak akan bertanding dalam pilihan raya kecil DUN Galas pada 4 November depan.

pas muktamar 130610 nik abdul aziz nik mat 1Mursyidul Am PAS itu berkata jika Tengku Razaleigh ingin menjadi ADUN, pasti beliau telah bertanding ketika ahli parlimen Gua Musang itu menjadi pengerusi badan perhubungan Umno Kelantan.

Bagaimanapun Nik Abdul Aziz berkata PAS tidak akan memberi kemenangan percuma jika Tengku Razaleigh menjadi calon di Galas biarpun beliau pernah memberikan sokongan kepada kerajaan negeri Kelantan pimpinan PAS berhubung isu tuntutan royalti minyak.

"Tuntutan royalti dan menentang calon dalam pilihan raya adalah perkara yang berbeza," katanya kepada pemberita selepas Majlis Rumah Terbuka Lapan Briged di Kota Bharu hari ini.

Kerusi DUN itu kosong berikutan kematian wakil rakyatnya daripada PAS, Chek Hashim Sulaima, 46, di Kuala Lumpur akibat barah usus pada 27 September lalu.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan penamaan calon bagi pilihan raya kecil DUN Galas pada 26 Oktober dan pengundian pada 4 November.

tengku razaleigh speech 110310 01Mengenai tarikh mengundi pilihan raya kecil itu, Nik Abdul Aziz berkata jentera PAS telah bersiap sedia untuk menghadapi pilihan raya berkenaan.

"Bagi PAS akan yakin menang juga sekalipun yang dicalonkan itu Tengku Razaleigh," katanya.

Mengenai pemilihan calon PAS, beliau berkata pihaknya sudah mempunyai calon yang sesuai untuk diketengahkan.

"Calon memang ada dan sekarang ini makin ramai orang layak jadi calon, kerana kita tunjuk secara fizikal dan praktikalnya di Kelantan, yang mneyebabkan orang Melayu, orang Cina pun sudah tertarik," tambahnya.

- Bernama

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.