Takziah: Bekas Penyerang Bolasepak Kebangsaan Bersama Mokhtar Dahari Meninggal Dunia Pagi Ini... Al Fatihah

Isa Bakar

GEORGE TOWN: Bekas pemain bola sepak kebangsaan, Isa Bakar, 58, meninggal dunia pada pukul 10.15 pagi tadi di Hospital George Town, Pulau Pinang.

Sepupunya, Roslan Meah Mohd Meah berkata, allahyarham telah dimasukkan ke hospital sejak semalam selepas mengalami batuk berdarah.

"Selepas dimasukkan ke hospital dia ok dan dapat bercakap dengan abangnya, Osman. Tiba-tiba pagi ini kami diberitahu dia telah meninggal dunia,” katanya kepada pemberita pada Sabtu.

ERA KEGEMILANGAN... Allahyarham, Isa Bakar (kiri) tersenyum gembira apabila rakan sepasukannya, Mokhtar Dahari berjaya menjaringkan gol ketika menentang Thailand, pada perlawanan peringkat kumpulan, kejohanan Piala Dunia. Malaysia menang 6-4.

Isa meninggalkan seorang balu, Mazlina Ismail dan empat cahaya mata, tiga perempuan dan seorang lelaki.

Jenazah beliau akan dibawa ke rumahnya di Sungai Ara untuk disembahyangkan sebelum dikebumikan di tanah perkuburan Islam, Jalan Perak, Pulau Pinang petang ini.

Isa dan allahyarham abangnya, Ali mewakili negara sementara adiknya Omar menjadi pemain Pulau Pinang.

Pada era kegemilangannya, allahyarham bertindak sebagai pemain penyerang yang berbisa ketika berpasangan dengan pemain legenda, Mokhtar Dahari.

Bukan itu sahaja, pasukan negara ketika itu turut dikuatkan dengan ketangkasan penjaga gol, R. Arumugam, pemain pertahanan, Santokh Singh dan Soh Chin Aun serta pemain tengah, Reduan Abdullah dan Shukor Salleh yang melengkapkan era kegemilangan bola sepak negara pada tahun 1970 an.

Isa pernah bermain untuk pasukan Malayawata ketika zaman remaja dan selepas itu beliau menyertai pasukan Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang dan Telekom Utara.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.