Anwar Kemukakan Semula Permohonan Dibekalkan Dokumen


KUALA LUMPUR 8 Jun - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengemukakan semula permohonan kepada Mahkamah Tingga Kuala Lumpur hari ini untuk mendapatkan dokumen dan bahan-bahan yang berkaitan dengan perbicaraan Fitnah 2 yang beliau hadapi.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Tetuan SN Nair & Partners, firma guaman yang mewakili Anwar, permohonan sama yang dibuat Khamis lalu ditarik balik dan diganti dengan permohonan terkini manakala tarikh mendengar permohonan tidak berubah pada 18 Jun depan.

Dokumen yang dimaksudkan termasuk semua nota klinikal, laporan, material, spesimen dan maklumat lain seperti emel, nota catatan, surat menyurat, penulisan dan perhatian ketiga-tiga doktor yang membuat pemeriksaan ke atas pengadu, Mohd saiful Bukhari Azlan.

Mereka ialah Dr Razali Ibrahim, Dr Khairul Nizam Hassan dan Dr Siew Sheue Feng.
Anwar juga memohon dibekalkan keseluruhan sejarah perubatan Saiful yang dilakukan di Hospital Kuala Lumpur serta kelulusan akademik ketiga-ketiga doktor tersebut.

Dalam permohonan beliau, Anwar menyatakan keterangan yang diberikan oleh Dr Razali daripada HKL di mahkamah pada 3 Jun lalu bercanggah dengan pendapatnya dalam laporan perubatan bertarikh 13 Julai 2008 yang dibuat bersama Dr Khairul Nizam dan Dr Siew.
Permohonan Anwar juga disertakan dengan afidavit pakar forensik dari Australia, Dr David Wells yang membantu pasukan peguam bela dalam perbicaraan tersebut.

Menurut Dr Wells dalam afidavitnya, beliau yang menghadiri prosiding mahkamah pada 3 Jun terbantut dalam usaha untuk menasihati barisan peguam bela Anwar disebabkan ketiadaan dokumen yang diperlukan.

Beliau berkata adalah amat perlu kesemua dokumen dan bahan yang dipohon hendaklah dibekalkan kepada pihak pembelaan supaya khidmat nasihat yang beliau berikan akan berkesan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.