Berita Harian, Sheila Rusly disaman RM 5 Juta Oleh Datuk Azlina (Rakan kongsi Sheila)


KUALA LUMPUR 9 April - Seorang usahawan terkemuka, Datuk Azlina Che Abdullah hari ini memfailkan saman RM5 juta terhadap akhbar Berita Harian dan pelakon yang juga bekas rakan kongsi beliau, Sheila Rusly @ Rusli di Mahkamah Tinggi di sini hari ini berhubung tiga artikel yang dikatakan memfitnahnya.

Writ saman dan pernyataan tuntutan itu difailkan oleh peguam utama, Mohd. Firuz Jaffril melalui Tetuan Azahir Suriannie dan Azizan Arif di kaunter pendaftaran sivil mahkamah tersebut pada pukul 9.20 pagi ini.

Plaintif menamakan Berita Harian Sdn. Bhd. dan Sheila, masing-masing sebagai defendan pertama dan kedua.

Azlina mendakwa, pada 9 Oktober 2005 defendan pertama telah menerbitkan dan mencetak perkataan berunsur fitnah bertajuk `Nasi Dagang House Sheila Rusly Bungkus'.

Dakwa plaintif pada 12 Oktober tahun yang sama, defendan pertama telah menerbitkan satul lagi artikel berunsur fitnah bertajuk `Sheila Rusly Mintak Nasihat Peguam'.

Seterusnya pada 14 Oktober tahun yang sama, plaintif mendakwa Berita Harian telah menerbitkan artikel bertajuk `Ramai Simpati Nasib Sheila.'

Sehubungan itu plaintif menuntut ganti rugi am RM5 juta, ganti rugi khas, ganti rugi teladan, kos tindakan daripada defendan- defendan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.