Virus Adeno Serang Pulapol PD Pula, 8 Dimasukkan Ke Hospital

SEREMBAN 3 April – Seramai lapan orang pelatih konstabel di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Port Dickson yang berpusat di Pusat Latihan Asas Tentera Darat (Pusasda) Teluk Kemang dekat sini disyaki dijangkiti virus Adeno setelah menunjukkan simptom jangkitan virus berkenaan seperti demam panas.

Berikutan itu, kesemua mereka dimasukkan ke Hospital Port Dickson sejak semalam untuk menerima rawatan lanjut selain mengesahkan sama ada mereka benar-benar dijangkiti virus itu yang boleh membawa maut.

Bagaimanapun, Pengarah Kesihatan Negeri Sembilan, Datuk Dr. Zailan Adnan memberitahu, kesahihan bahawa kesemua pelatih tersebut dijangkiti virus Adeno belum dapat disahkan.

“Pihak kami masih menjalankan ujian diagnosis secara keseluruhan dan seterusnya menunggu keputusan ujian makmal sebelum dapat mengesahkannya.

“Kesemua lapan pesakit itu kini dirawat sebagai kes influenza (ILI) dan dilaporkan berada dalam keadaan stabil,” katanya dalam satu kiriman khidmat pesanan ringkas (SMS) di sini hari ini.

Sebelum ini, negara digemparkan dengan kematian tiga pelatih polis di Pulapol Jalan Semarak, Kuala Lumpur akibat jangkitan virus Adeno.

Seramai 1,000 pelatih lelaki yang mendaftar sebagai konstabel sedang menjalani latihan di kem Pusasda sejak awal Januari lalu.

- Utusan

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.